wakacje na sportowo
Bez kategorii

“Wakacje na sportowo” – Podsumowanie

16/08/2022

“Wakacje na sportowo” – pod takim hasłem odbywała się tegoroczna akcja lato z MOSiR-em. Listy uczestników zapełniły się zaledwie w kilka godzin, a zajęcia zorganizowane zostały dla ponad 400 dzieciaków.
Za nami już 6 tygodni zajęć, które odbywały się w poniedziałki, środy i piątki. Tym razem postawiliśmy na sport, zdrowe odżywianie i rekreacje. Nie zabrakło również warsztatów i wycieczek.

W pierwszym tygodniu odwiedziliśmy Park w DECHE, gdzie dzieciaki w pierwszej części mogły spróbować swoich sił w parku linowym, a następnie w drugiej części parku rozrywki dzieci poprzez zabawę mogły rozwijać logiczne myślenie, pracę zespołową oraz dbałość o środowisko naturalne.
W kolejnym dniu dzieci przeniosły się na przystań kajakową, gdzie razem z trenerami kajakarstwa uczyli się pływać na kajaku, następnie zwiedzili kajakownię i wypróbowali ergometry na których kajakarze ćwiczą technikę w zimę, a na koniec na wszystkich czekał grill z kiełbaską.
Koniec tygodnia to maraton filmowy, gdzie miłośnicy bajek całą noc mogli oglądać najnowsze hity przeznaczone dla najmłodszych.

Kolejny tydzień rozpoczęliśmy wycieczką rowerową do Pszczyny, gdzie udało nam się pokonać ok. 30 kilometrów. Mimo różnych warunków atmosferyczny każdy wrócił z uśmiechem na twarzy. W środę odbyły się warsztaty ze zdrowego odżywiania z Panią dietetyk Justyną Płoskonką, która przybliżyła dzieciom, że zdrowe jedzenie wcale nie musi być nudne i niesmaczne.
Drugi tydzień zakończyliśmy odwiedzinami w Miejskiej Bibliotece na warsztatach edukacyjnych pod hasłem „Nowoczesna Biblioteka”.

Trzeci tydzień rozpoczęliśmy wycieczką do Chlebowej Chaty, gdzie dzieci mogły dowiedzieć się jak powstaje masło i twaróg. Zapoznali się z podstawowymi zbożami oraz ich zastosowaniem. Następnie każdy mógł spróbować młócenia cepami, mielenia zboża na żarnach oraz wykonać własnoręczne podpłomyki, które na końcu mogli zjeść popijając kawą zbożową z mlekiem. Kolejny dzień rozpoczęliśmy jazdą na rolkach, a następnie przyszedł czas na szaleństwa na odkrytym basenie. Tydzień kończymy dniem sportu, gdzie nie zabrakło ruchu oraz zdrowej rywalizacji stosując zasady fair play.

Kolejny tydzień to zajęcia w Centrum Edukacji Ekologicznej, tam dzieciaki miały zajęcia o różnej tematyce związanej z naszym regionem, m.in. „Poznajmy naszą gminę i region, czyli o turystyce i krajoznawstwie”, „Wzgórze zamkowe – przeszłość na wyciągnięcie ręki”, „Dolina Trzech zapór” i wiele innych. Kolejny dzień to wycieczka do Dream Parku w Ochabach. Tam nasza grupa mogła szaleć i korzystać ze wszystkich atrakcji parku, a było ich wiele – Labirynt luster, park linowy, park dinozaurów, wieża mocy, kino 2D i 6D, małpi gaj, mini zoo itd. Tydzień kończymy odwiedzinami w OSP Czechowice, tam każdy mógł wcielić się w strażaka i poczuć się jak prawdziwy bohater.

Przedostatni tydzień to wycieczka do Warowni Rycerzy Pszczyńskich w której przenieśliśmy się do czasów średniowiecza. Nie mogło zabraknąć również kolejnych zajęć z kajakarstwa oraz nocnego maratonu filmowego, gdyż te zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.

Kończąc nasze sportowe wakacje w ostatnim tygodniu w pierwszy dzień postawiliśmy na wycieczkę na Szyndzielnię i Klimczok. Pogoda była wręcz idealna na wędrówki, a Pan przewodnik na każdym kroku przytaczał legendę związana ze szlakiem i górami, którymi wędrowaliśmy. Jednymi z ostatnich zajęć były podchody oraz rekreacja na basenie, a nasze wakacje z MOSiR-em kończymy zajęciami na rolkach z instruktorem, który dbał o bezpieczną jazdę.

Zadanie współfinansowane jest z budżetu Gminy Czechowice-Dziedzice w ramach realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Czechowice-Dziedzice na lata 2022-2025

Dziękujemy za wspólne spędzony czas!